"Cogito Ergo Sum"

"Jag tänker, alltså finns jag". När någon ber dig rådfråga ditt minne och din själ om vilken resa som hittills gett dig störst njutning så svarar du icke "Thailand 2004", du svarar "första gången jag läste Also sprach Zarathustra". Dionysus och Apollon, sida vid sida, låt oss höja våra bägare till vishetens lov! Må det "ljuvliga vinet" smaka, vänner.

Monday, January 23, 2006

Mon dieu!

Jag kan sannerligen uppskatta ett gott skratt, ett roligt skämt eller en finurlig limerick, tro inte annat! Studentspex kan ju vara fruktansvärt underhållande så länge det inte slår över i plumphet. Men att skämta om att jag skulle vara för gammal för att bo i studentkorridor tycker jag är osmakligt, osakligt och osaligt. Humor för mig är satir över Walter Scotts sena romaner, som han författade i en rasande takt till följd av pengaproblem och som därför håller löjeväckande låg kvalité, inte personliga påhopp. Nej jag är så upprörd att jag måste gå ut och flanera av mig denna olustkänsla. Kan hända att jag stannar på café och tar mig en kopp nattsvart kaffe. Har tagit med mig Äcklet för att avnjuta den för jag vet inte vilken gång i ordningen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home