"Cogito Ergo Sum"

"Jag tänker, alltså finns jag". När någon ber dig rådfråga ditt minne och din själ om vilken resa som hittills gett dig störst njutning så svarar du icke "Thailand 2004", du svarar "första gången jag läste Also sprach Zarathustra". Dionysus och Apollon, sida vid sida, låt oss höja våra bägare till vishetens lov! Må det "ljuvliga vinet" smaka, vänner.

Tuesday, January 24, 2006

"Skrattet är själens barn, och barnet är måhända en mindre själ, ändock en renare. Skrattet kan dock vara smutsigt då det kommo från falsk mun!"

Humor är som sagt ingenting man ska vara rädd för, bara det görs på ett smakfullt sätt! Idag sa min och Herr Werkmästers gode vän Bruno (detta är förvisso icke hans riktiga namn, utan vi kalla honom det skämtsamt då han med sina galna filosofiska utspel påminner om renässanstänkaren Giordano Bruno som till slut fick brinna på bålet på grund av alltför vilda tankar!) något så roligt att jag fortfarande drar lite på smilbanden när jag tänker på det! Jag är helt enkelt tvungen att dela med mig av detta osannolikt kvicka skämt:

"Gud: 'Nietzche är död!'"

Paus.

Jag skrattar så mycket att jag knappt kan skriva! Vi måste övertala Bruno att börja skriva för Cogito Ergo Sum, även om hans metafysiska utspel ibland kan anses väl djärva.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home