"Cogito Ergo Sum"

"Jag tänker, alltså finns jag". När någon ber dig rådfråga ditt minne och din själ om vilken resa som hittills gett dig störst njutning så svarar du icke "Thailand 2004", du svarar "första gången jag läste Also sprach Zarathustra". Dionysus och Apollon, sida vid sida, låt oss höja våra bägare till vishetens lov! Må det "ljuvliga vinet" smaka, vänner.

Monday, May 01, 2006

En klargörelse!

Jättekul att Herr Werkmäster är tillbaka, men lite tråkigt att han börjar sitt postande med förtal och rena lögner. Självklart har jag inte placerat något glasbord över min vän, inte heller låter jag honom sova på golvet! Det som hände var att jag bäddade åt honom på soffan i vardagsrummet, och vid ungefär klockan ett på natten väcks jag först av ett fräsande som blir allt högre, följt av ett skrik, en våldsam krasch och sedan ett ännu starkare vrål. Jag springer förskräckt in i vardagsrummet och ser Herr Werkmäster sitta upp med ansiktet blodigt och mitt glasbord splittrat över sig, hur han har hamnat där vet nog bara han själv, om ens det. Turligt nog klarade han sig utan några värre skador, och bordet var inte så dyrt. Vi har rett ut hela historien sinsemellan och anser saken vara utagerad. Ville bara klargöra för Cogito Ergo Sums läsare att jag inte är någon galning som gillrar fällor för mina slumrande vänner! Framförallt inte de som jag vet sover så oroligt som vår käre Herr Werkmäster.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home